יום שישי, 29 באפריל 2011

המלצה על אלבום: עץ נופל ביער/ עינב ג'קסון כהן

הגוף שלי
משתנה
ואין לַזה עֶד
ואין קונה

אני רואה אותן
הן באות
שֶבָע
שנים רעות
חולמת על האישה
שיכולתי להיות
(מתוך השיר: 27)

לכתוב המלצה על האלבום החדש של עינב ג'קסון כהן גורם לי להרגיש צפוי. ג'קסון (ע"ש מייקל) אולי לא ידועה בציבור הרחב, אך כל מי שמעורה בסצינת האינדי המקומית (אם בכלל יש דבר כזה), נתקל ודאי בשמה, בדמותה ו/או באחד משיריה. אפשר לומר שהיא הברי סחרוף של האינדי הישראלי, כזו שכולם אוהבים לאהוב. ובכל זאת, למרות שהיא מופיעה על הבמות כבר כמה שנים, רק לאחרונה יצא אלבום הבכורה שלה – עץ נופל ביער.
נהוג לשאול האם עץ שנפל ביער כשאף אחד לא שמע את הנפילה, באמת נפל? במקרה של האלבום הנ"ל, ג'קסון-כהן יכולה להסיר דאגה אחת מליבה הדואב: האמנות שלה נשמעת, מכך נובע שהיא קיימת, ולמזלנו הטוב היא גם מעולה. 


קשה להפריז בטיבו של האלבום כיוון שאלבומים גדולים צריכים לעמוד במבחן הזמן, אך ללא ספק ג'קסון-כהן מביאה משהו שהיה חסר פה בשנים האחרונות: יצירה אישית שמעלה על נס את השבריריות וחוסר הבטחון, מרגשת, אך גם נגישה. האלבום אמנם לא חף מבעיות כמו נעימוּת יתר בחלק מהקטעים עד כדי שעמום קל ועיסוק באהבה ותל אביב - נושאים שמטבעם מדיפים ריח לוואי מסוים של בנאליות; אבל גם באלבום הראשון של אביתר בנאי היו לא מעט בעיות וזה לא מנע ממנו להפוך לאבן דרך ברוק-פופ הישראלי, כך שג'קסון נמצאת בחברה טובה.

עטיפת האלבום

בנוסף למוסיקה המרעננת שלה , ג'קסון גם עושה שימוש מופתי ברשת האינטרנט כבר כמה שנים ויכולה לשמש דוגמה לאמנים מתחילים כיצד יש להתנהל ברשת.  זה התחיל בתחזוק ועדכון העמוד שלה באתר מייספייס, ואילו כיום יש לה מלבד חשבונות פייסבוק וטוויטר פעילים, גם אתר אינטרנט משלה שאפשר להאזין בו לשירים, להתעדכן בתאריכי הופעות ולקרוא אודותיה, וגם עמוד באנדקאמפ בו אפשר לשמוע ולרכוש את האלבום החדש ואת אלבום הבונוס שהוציאה במקביל.
מומלץ בחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה