יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

אלבומים שיצאו לאחרונה וסביר להניח שלא שמעתם עליהם


Phototaxis/ Pretty Ugly
מתוך הקומוניקט: "מפגש מקרי לפני 3 שנים בין יעל פלדינגר, בעלת תואר ראשון במוסיקולוגיה ואיתי צוק הוליד שיתוף פעולה אמנותי יוצא דופן בין שני הפכים משלימים. מה שהחל כהכנות למופע קברט המשיך והתפתח לאחד מההרכבים המרתקים והכובשים של התקופה האחרונה. יעל פלדינגר מצליחה לחדור לקרביים כבר בהאזנה ראשונה עם קולה המחוספס יוצא הדופן. הטקסטים פורצים גבולות ובעלי אופי ישיר ובועט = השירים משקפים את פני החברה ומדברים על הרצון לשחרור מעול הרצינות בה אתה תופס את עצמך, תחושת הספירה לאחור והכאוס או במילה אחת: זרות."



זאב טנא/ זה שר
מתוך הקומוניקט: זאב טנא הוא תמלילן וזמר רוק ישראלי, שידוע בשירי המחאה שלו ובסגנונו המשעשע. טנא נולד בפולין ב – 1947 וגדל בתל אביב. את פעילותו כמוסיקאי ויוצר עצמאי החל ב – 1987 עם צאת אלבומו הראשון "טנא והזאב". "זה שר" הוא אלבומו העשירי של טנא וממשיך את שיטת ההקלטה הייחודית שלו המשלבת אלתורים וסקיצות המרכיבים ביצועים חד פעמיים לכל שיר.
זאב על עבודת האלבום: "אמיר זוסקוביץ ואני הכנו סקיצות שירה וגיטרה, התכנסנו יחדיו, שוחחנו מעט על הקונספט של כל שיר, נכנסנו לשני ימי  הקלטות בלבד כאשר כולם מכונסים יחדיו באולפן הגדול עם אוזניות ומבצעים את השיר 'כמו בהופעה'. כל  שיר נוגן כמה פעמים, נבחר הטייק ולשיר הבא.




אסי זיגדון/ מכלום תקום
מתוך הקומוניקט: שלוש שנים לאחר אלבום הבכורה 'פנימה' ובו הלהיטים "חם לי בלב" ו"משחקים של אתמול", מוציא זיגדון את אלבומו השני "מכלום תקום", ממנו ראו אור עד עתה שני סינגלים נפלאים.  נפלאים. זיגדון הוכתר כטרובדור מיד עם צאתי של סינגל הבכורה הנושא את שם האלבום, ואשר לווה בסיבוב הופעות מוצלח בבתים של חברים מרמת הגולן ועד אילת.



דורון שפר/ מה פה כל כך מסובך?
מתוך הקומוניקט: דורון שפר (34) הוא אחד מהיוצרים העצמאיים האיכותיים במוזיקה הישראלית. מי שהיה בעבר "ילד פלא" והופיע לצד שייקה אופיר ב"המלך מתיא" והפקות נוספות בטלוויזיה מופיע מזה שנים עם חומר מקורי. באלבומו השני ממשיך דורון את ההתפתחות האמנותית והמוסיקליתו שלו ומתגלה כאמן מרתק – מעין מספר סיפורים מוסיקלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה